DESCOBREIX EL

Mindful Eating

Aprèn a gaudir dels àpats i d'una alimentació conscient gràcies a la tendència mindful eating.

T'expliquem en què consisteix

Quant fa que no seus a gaudir del menjar a taula, sense presses i sense distraccions? Encara que no t'ho creguis, menjar d'aquesta manera pot tenir molts avantatges. Aquesta tendència de què parlem deriva del terme mindfulness, un concepte que va sorgir als Estats Units i que s'ha propagat arreu del món. Consisteix a posar atenció de manera conscient a l'experiència del moment present amb interès, curiositat i acceptació. Si ho traslladem al moment de menjar, mindful eating vol dir poder gaudir dels àpats sent plenament conscient dels aliments que prenem i de com ho fem.

Hacer deporte Mindful eating: L'alimentació conscient

El terme mindful eating es podria adaptar al nostre idioma com \"alimentació conscient\", que implica focalitzar la nostra atenció en els pensaments, les sensacions i les emocions que ens provoca el que estem menjant. No hi ha menús ni receptes, es tracta de què menges però sobretot de com t'ho menges. I si aconseguim aplicar-ho cada dia en la nostra vida, no només aconseguirem gaudir més del menjar sinó també dels moments que l'acompanyen.

Quins factors poden incidir-hi?

De vegades, en l'alimentació ens deixem portar per les emocions i deixem que controlin la nostra manera de menjar. D'altres, les presses i les distraccions acaben envaint també l'hora dels àpats.

Pensa-hi un moment. Quanta estona dediques a mirar el telèfon mòbil durant el dinar? I a veure la tele mentre sopes? Així no som realment conscients ni del que mengem ni del gust dels aliments que prenem. Per això, l'ideal és menjar en un ambient tranquil, sense distraccions ni interrupcions, gaudint del menjar i assaborint-lo: aquesta és la filosofia del mindful eating.

Escoltar el cos

Per aconseguir gaudir més dels àpats hi ha un hàbit que podem començar a posar en pràctica ara mateix: escoltar el cos i escoltar l'entorn, amb tots els sentits.

Escoltant bé el propi cos també sabrem adonar-nos de quan estem tips després de menjar. No cal que ens acabem sempre tot el menjar del plat, una cosa que fem, sobretot, quan no som del tot conscients de l'acte de menjar o quan ens afecten altres emocions o distraccions que envaeixen els àpats. Si estem atents, podem parar de menjar simplement quan notem que ja no tenim gana.

També et pot interessar

  • 8 consells per posar en pràcticaEl mindful eating

    8 consells per posar en pràctica el mindful eating

PRACTICA EL

Mindful Eating

8 consells per posar

En pràctica el mindful eating

Als Estats Units, fa més de 20 anys que ensenyen aquesta mena d'hàbits, que tu també pots començar a practicar:

  • 1.

    Disposició adequada: apaga qualsevol dispositiu tecnològic, ja que si els engegues, t'apagues tu i et perds.

  • 2.

    Menja de manera equilibrada i adapta la quantitat a les necessitats reals del cos. Ni més ni menys.

  • 3.

    Gaudeix del gust dels aliments mastegant a poc a poc, assaborint cada mossegada com si fossis un gurmet; fes-ho deixant els coberts al plat entre mos i mos.

  • 4.

    Para de menjar quan estiguis tip, és a dir, quan podries continuar menjant però detectis, escoltant bé el teu cos, que ja en tens prou.

  • 5.

    Dedica com a mínim 15 minuts al dia a cada un dels àpats principals.

  • 6.

    Quan mengis, menja. Intenta, tant com puguis, que les preocupacions no ocupin la teva ment a l'hora de menjar.

  • 7.

    Aprofita l'hora de dinar per xerrar amb la família, els amics o els companys i compartir un moment agradable amb ells.

  • 8.

    Intenta que l'entorn en què menges sigui també prou acollidor perquè l'experiència mindful eating sigui completa.

En definitiva: menja conscient de les sensacions físiques i emocionals que experimentes, gaudint al màxim del menjar.

T'apuntes a practicar mindful eating?

També et pot interessar

  • DescobreixEl mindful eating